Coroczna tradycja naszej szkoły, którą jest organizacja Dnia Języków Obcych, doczekała się kolejnego powtórzenia w roku szkolnym 2019/2020. Tym razem nie było konkretnych ram tematycznych. Widownia wybrała się wraz z wykonawcami w podróż po krajach, których języki są nauczane w naszej szkole, tj. Wielkiej Brytanii, Rosji, Francji, Włoszech i Niemczech. Przewodnikami w tej „podróży” byli Natalia Wojtasik(2e) i Łukasz Pysiak (3b).

 Pierwszym krajem, który wspólnie „odwiedziliśmy” była Francja, którą świetnie zaprezentowały Aleksandra Cerazy (2e) i Natalia Deszcz (2e). Po rzuceniu okiem na Francję swoją uwagę przenieśliśmy na dłuższą chwilę na wyspy brytyjskie, które zaprezentowane były nie tylko przez różnych wykonawców, ale też na różne, ciekawe sposoby. Usłyszeliśmy Amelię Mazur (1H; „Girl on fire”), Monikę Bogdalską (1b; „So cold”), Alicję Handzlik (1b; „Defying gravity”), Maję Walęzak (3a; „Come together”), Aurelię Strojną (2e; „All of me”), Aleksandrę Cerazy (2e; „Can’t help falling in love”), Wiktorię Witczak (3a; „We don’t have to take our clothes off”), Aleksandrę Nalepę (1e; „All I want”) i Wiktora Trzosa (2e; „Photograph”). Oprócz wykonań typowo wokalnych usłyszeliśmy też sonet William’a Shakespeare’a recytowany przez Pawła Gradzika (2b) przy akompaniamencie Szymona Panka (2b). Po wysłuchaniu anglojęzycznych piosenek i sonetu przenieśliśmy się kolejno do Rosji, Włoch i Niemiec. Tutaj usłyszeliśmy wiele ciekawych, nowych dla widowni piosenek w wykonaniu Bartosza Wójcika (1B), Klaudii Kryczki (3a), Katarzyny Górnicz (3c), Wiktorii Witczak (3a) przy akompaniamencie Bartosza Dybały (3b).

Dwugodzinny „koncert” w wykonaniu uczniów naszej szkoły jak zwykle wzbudził entuzjazm. Jest to jeden z tych dni w roku szkolnym, kiedy spędzamy czas w przyjaznej, wesołej atmosferze, a przy tym mamy szansę zastanowienia się nad tym, dlaczego dzień ten jest ważny, a ważny jest dlatego, że uczymy się tolerancji, dowiadujemy się różnych szczegółów dotyczących innych kultur, pokazujemy swoją otwartość na świat, dzielimy się swoimi pasjami i zainteresowaniami, mamy szansę wykorzystać swoje artystyczne zdolności. To jedynie jedne z licznych powodów popularności tego przedsięwzięcia wśród uczniów naszej szkoły. Tradycja została ponownie podtrzymana, aby w kolejnych latach nie odeszła w zapomnienie.

Milena Ruszyncew 2b